Założenie uczelnianej organizacji studenckiej jest wyjątkowo proste i rozpoczyna się od zebrania grupy studentów o wspólnych zainteresowaniach oraz dopełnienia drobnych wymagań formalnych.
W celu potwierdzenia chęci utworzenia nowej organizacji należy dostarczyć do Działu Studenckiego deklarację założycielską, z imienną listą studentów chcących działać w organizacji, protokół z wyboru władz organizacji oraz Regulamin Uczelnianej Organizacji Studenckiej. W przypadku zakładania koła naukowego dodatkowo protokół założycielski musi być opatrzony podpisem opiekuna naukowego oraz potwierdzeniem, że dziekan wydziału akceptuje inicjatywę studentów.
Nowo powstałe organizacje pomimo braku przyznanych funduszy na początku roku (organizacja nie była jeszcze wpisana do rejestru rektora) mogą uzyskać wsparcie finansowe na projekty, które zostaną ocenione na podstawie wniosku jako interesujące.
Wszelkich dodatkowych informacji można zaczerpnąć na konsultacjach w Biurze Informacji Studenckiej w pokoju 142 w gmachu głównym (bud. A-1).