Część I – Informacje ogólne
- Kwestie przyznawania stypendiów ministra dla studentów regulują następujące przepisy:
- 93 ust. 1-3, art. 359, art. 361 i art. 363 pkt 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo
o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. poz. 1668, z późn. zm.) oraz - rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 1 kwietnia 2019 r.
w sprawie stypendiów ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego
i nauki dla studentów i wybitnych młodych naukowców (Dz. U. poz. 658) zwane dalej Rozporządzeniem.
- 93 ust. 1-3, art. 359, art. 361 i art. 363 pkt 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo
- Zgodnie z ww. przepisami, wyłączne prawo do złożenia wniosków o przyznanie stypendium ministra dla studentów Politechniki Wrocławskiej przysługuje Rektorowi Uczelni.
- Tryb przedstawiania przez studentów swoich kandydatur określa Uczelnia w niniejszym Piśmie Okólnym.
- O przedstawieniu Ministrowi wniosku o przyznanie danemu studentowi Stypendium decyduje Rektor Uczelni. Rektor może nie przesłać wniosku, który nie spełnia warunków formalnych lub nie zawiera żadnego ze znaczących osiągnięć wymienionych w Rozporządzeniu.
Cześć II – Tryb zgłaszania kandydatur przez studentów
- Student, który w myśl przepisów Rozporządzenia wykazał się znaczącymi osiągnięciami naukowymi lub artystycznymi związanymi ze studiami lub znaczącymi osiągnięciami sportowymi, ma prawo zgłosić swoją kandydaturę do Rektora o przyznanie stypendium ministra dla studentów.
- W celu skutecznego zgłoszenia Rektorowi swojej kandydatury, student zobowiązany jest
w terminie do 27 września 2019 roku:- wypełnić elektronicznie (niedopuszczalny jest skan) i przesłać na adres janina.jasinska@pwr.edu.pl, wniosek o przyznanie Stypendium . Wniosek powinien być uzupełniony w sposób zgodny z wymaganiami stawianymi przez Ministerstwo (z wykorzystaniem generatora prawidłowych opisów ) oraz opisany jako „wniosek stypmin PWr_nazwisko imię” (bez polskich znaków).
- dostarczyć do dziekanatu swojego wydziału:
- wydrukowaną wersję ww. wniosku;
- wydrukowane i własnoręcznie podpisane oświadczenie studenta, którego wzór udostępniony jest na stronie Ministerstwa oraz Uczelni;
- spełniające wymagania Rozporządzenia potwierdzenia znaczących osiągnięć. Potwierdzenia powinno zawierać opis, którego osiągnięcia dotyczy dany skan, np. „1a – skan stron publikacji X”, „2a – oświadczenia organizatora wydarzenia Y”.
- Zgłoszenia przekazane po terminie lub w sposób niekompletny nie będą uwzględniane.
UWAGA Problemy z „Generatorem prawidłowych opisów”
W udostępnionym na dzień 23 sierpnia 2019 roku przez MNiSW pliku excel do generowania prawidłowego opisu osiągnięć, można było się natknąć na następujące problemy:
- daty osiągnięć powinny być wprowadzane w formacie RRRR-MM-DD;
- wprowadzenie dat przy opisie:
- projektu,
- referatu,
- autorskich wystaw plastycznych
powodowało wystąpienie błędu opisu. O ile błąd nie zostanie usunięty, jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest przygotowanie opisu bez wprowadzania daty i poprawienie tej informacji we wniosku.