W związku z panującą na Białorusi sytuacją, uprzejmie przypominamy, że studenci, którzy znaleźli się w przejściowej trudnej sytuacji życiowej mogą starać się o doraźną pomoc finansową w postaci zapomogi. Świadczenie to może zostać przyznane w szczególności z powodu:
- śmierci najbliższego członka rodziny studenta;
- ciężkiej choroby studenta lub jego najbliższego członka rodziny;
- trudnej sytuacji życiowej studenta wywołanej sytuacją polityczną czy stanem epidemii (np. poprzez utratą źródeł utrzymania).
Proszę pamiętać, że trudna sytuacja życiowa może być spowodowana czynnikami dotykającymi studenta w sposób bezpośredni lub pośredni (poprzez członków rodziny).
W celu otrzymania świadczenia należy:
- zarejestrować wniosek w systemie Edukacja.CL;
- wydrukować wszystkie wygenerowane z systemu dokumenty, uzupełnić je i podpisać;
- wysłać pocztą* do Działu Pomocy Socjalnej dla Studentów i Doktorantów komplet dokumentów wraz z dokumentami potwierdzającymi przejściową trudną sytuację życiową (np. akt zgonu/ zaświadczenie lekarskie /dokumenty potwierdzające utratę dochodu i trudną sytuację życiową).
W przypadku dokumentów sporządzonych w języku innym niż Polski, konieczne jest dostarczenie tłumaczenia. Tłumaczenie może zostać przygotowane przez studenta osobiście. W takim wypadku konieczne jest pod każdym tłumaczeniem dopisanie zwrotu „Świadomy odpowiedzialności karnej wynikającej za składanie fałszywych oświadczeń, potwierdzam zgodność tłumaczenia z oryginałem” + data i Pana podpis studenta.
W związku z ogłoszonym stanem epidemii, w przypadku braku możliwości dostarczenia wniosku drogą pocztową lub zdobycia niezbędnego do złożenia wniosku dokumentu, dopuszcza się możliwość elektronicznego przesłania wniosku, przy czym:
- uzupełniony i podpisany skan wydrukowanego wniosku z Systemu Edukacja.CL oraz pozostałych wymaganych dokumentów może być wysłany wyłącznie z adresu poczty elektronicznej studenta w systemie poczty studenckiej Politechniki Wrocławskiej na adres poczty elektronicznej Działu Pomocy Socjalnej dla Studentów i Doktorantów (dps@pwr.edu.pl).
- Termin złożenia wniosku uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem skan wniosku został wysłany na wskazany adres poczty elektronicznej Działu Pomocy Socjalnej dla Studentów i Doktorantów, a nadawca otrzymał potwierdzenie odbioru korespondencji.
- W przypadku niemożności udokumentowania sytuacji materialnej, w tym braku możliwości uzyskania stosownych zaświadczeń odpowiednich instytucji, wyjątkowo dopuszcza się złożenie stosownych oświadczeń i przesłanie ich w formie skanu. Każdorazowo w treści oświadczenia powinna znaleźć się formuła „Zgodnie z art. 233 § 1 Kodeksu Karnego oświadczam, że jestem świadomy/a odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia a także możliwości wznowienia postępowania i wzruszenia decyzji o przyznaniu świadczenia oraz żądania zwrotu świadczenia przez Uczelnię w przypadku złożenia fałszywych oświadczeń i niedostarczenia oryginałów wymaganych dokumentów w terminach określonych przez Uczelnię.”
- Oryginał wniosku wraz z wymaganymi załącznikami, w tym ze stosownymi zaświadczeniami, które zostały zastąpione oświadczeniami, należy dostarczyć w postaci papierowej osobiście lub za pomocą poczty tradycyjnej nie później niż w terminie 7 dni roboczych od ustania okoliczności, z powodu, który dokumenty nie zostały dostarczone w pierwszej kolejności pod rygorem zwrotu świadczenia.
Wszystkich aplikujących zachęcamy do regularnego sprawdzania poczty studenckiej gdyż
w przypadku braków to tam skierowane zostanie informacja z prośbą o uzupełnienie/wyjaśnienie.
Kompletne wnioski będą rozpatrywane na bieżąco. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia sprawy, wyplata będzie realizowana niezwłocznie po potwierdzeniu, że student akceptuje decyzję. Akceptację student wysyła z własnej poczty studenckiej.
*Adres:
Politechnika Wrocławska
Dział Pomocy Socjalnej dla Studentów i Doktorantów
Wyb. Wyspiańskiego 27
50-370 Wrocław