Politechnika Wrocławska w roku akademickim 2014/2015 dysponuje 2864 miejscami w domach studenckich we Wrocławiu. Dom małżeński w roku akademickim 2014/2015 to DS T-9.
W pozostałych mieszkają studenci indywidualni. Najwięcej miejsc, bo aż 2088 znajduje się w pięciu 10-piętrowych budynkach (od T-15 do T-19, bez hotelu asystenta) zlokalizowanych u zbiegu ulic Wittiga i Wróblewskiego i stanowiących odrębne osiedle zwane potocznie Wittigowem. To rodzaj miasteczka studenckiego z własnym zapleczem i terenem rekreacyjnym. Domy T-2 („Telemik”) i T-3 („Straszny Dwór”) to niezbyt duże budynki z lat pięćdziesiątych, mające duże pokoje. Ich zaletą jest niewielka odległość od głównych obiektów Politechniki. Przy ulicy Górnickiego i Reja znajdują się podobne do nich domy T-4 („Czworak”) oraz T-6 (Alcatraz), które ze względu na bliskość Wydziału Architektury są w znacznej części zamieszkiwane przez studentów tego wydziału. W tych czterech małych akademikach jest 776 miejsc.
Na przełomie września i października zostanie oddany do użytku Dom Studencki T-19, w którym na pierwszym piętrze funkcjonować będzie hostel.
Zamiejscowe Ośrodki Dydaktyczne PWr również dysponują pewną, bazą mieszkaniową dla studentów. W Legnicy jest do dyspozycji 39 miejsc, w Jeleniej Górze – 90 (z tego 39 w Cieplicach), a w Wałbrzychu – 92.
Wpłaty kaucji i opłaty za pobyt w domu studenckim prosimy kierować na następujący nr konta: Politechnika Wrocławska 50-370 Wrocław, Wyb.Wyspiańskiego 27 Nr r-ku: 03 1090 2402 0000 0001 3128 5288 tyt: opłata kaucji lub czynszu,nazwisko i imię studenta,nr albumu
Zakres działalności:
- administracja domami studenckimi:
- kwaterowanie studentów,
- prowadzenie spraw meldunkowych,
- ewidencja materiałowa,
- bieżąca konserwacja obiektów,
- prowadzenie rozliczeń opłat studenckich.
- przygotowywanie planu remontów budowlanych i jego realizacja,
- sporządzanie sprawozdań z realizacji zadań zawartych w planie remontów,
- planowanie i realizacja zakupów,
- prowadzenie najmu i dzierżawy lokali i terenów zarządzanych przez Zespół Domów Studenckich,
- zawieranie umów cywilno – prawnych w zakresie realizacji zadań w Zespole Domów Studenckich,
- prowadzenie księgowości wewnętrznej dla potrzeb Zespołu Domów Studenckich,
- przygotowywanie rocznego preliminarza finansowego,
- przygotowywanie sprawozdań finansowych,
- prowadzenie gospodarki materiałowej i magazynowej dla potrzeb Zespołu Domów Studenckich,
- przeprowadzanie inwentaryzacji,
- przeprowadzanie kasacji,
- prowadzenie spraw osobowych pracowników zatrudnionych w Zespole Domów Studenckich,
- nadzór nad wykonywaniem przepisów dotyczących bezpieczeństwa na terenie domów studenckich.